Признаците за нарушения при писането
Признаците, които говорят за такива нарушения са многообразни. На детето следва да се обърне внимание при наличието на грешки, възникващи при нарушаване на програмирането и контрола върху функциите на писането като инертно повторение на думата при писане, сливане на две думи в една или слято писане, например “взимния ден” вместо “в зимния ден”, както и на грешки, свързани с нарушения в пространственото ориентиране като трудности в спазването на реда, наличие на букви с неустойчива форма и различен размер, замяна на едни букви с други близки букви, например “нласна стая” вместо “класна стая”, пропускане и добавяне на букви, срички или думи, например “здуха” вместо “задуха” или “ниякой” вместо “някой”, огледално изписване на някои букви, нарушаване реда на буквите в думата, например “свички” вместо “всички” и пр.
В основата на тези разстройства могат да лежат различни причини. Най-често до разстройства на писането и четенето довеждат редица социално-психологически фактори като недостатъчност на речевите контакти, т.е. с детето не е разговаряно много; педагогическа немърливост; неподходяща възраст, в която е започнато ограмотяването; неадекватни спрямо индивидуалното развитие на детето методи и темпове на обучение, както и завишено ниво на изискванията към детето по отношение на грамотността.
ОЩЕ ОТ Родители и деца
актуално от седмицата
Домашна рецепта срещу шипове
Каквото и да опитвате срещу шиповете усещате, че болката не отминава? Предлагаме ви алтернатива на класическото лечение на т.нар. остеофити - една стара рецепта от...
коментари